TEMES:
1. Fulls de càlcul
2. Formularis
TOT ESTA MOLT BÉ EXPLICAT ALS VIDEOS-TUTORIALS
L'aspecte de la interfície és molt similar a el de documents de text.
1. Botó de pàgina d'inici de fulls de càlcul. De manera similar a Documents de Google, aquest botó ens porta a una pàgina on podem veure exclusivament les nostres fulls de càlcul emmagatzemades a Google Drive per al seu maneig.
2. El títol del full de càlcul que podem canviar amb un simple clic.
3. La barra de menús. En aquests menús es troben totes les funcions disponibles del full de càlcul.
4. A la barra d'eines, trobem icones amb les funcions d'ús més freqüents.
5. A la cantonada superior dreta tenim la icona que ens permet gestionar el nostre compte de Google i, a sota, els botons per afegir comentaris al full de càlcul i per compartir l'arxiu.
6.- A sota de la barra d'eines, trobem la barra de Fórmula, on podem accedir a la fórmula usada en la cel·la seleccionada.
7. L'àrea de treball d'un full de càlcul està dividida en files (amb encapçalats numèrics) i columnes (amb encapçalats alfabètics).
8. A la part inferior, apareix una barra amb els enllaços a les diferents fulles que podem tenir. Anirem veient cada un d'aquests elements a mesura que els anem necessitant.
Columnes, files i cel·les
L'aspecte del full de càlcul és el d'una quadrícula, una taula.
El full es divideix horitzontalment en files. Per poder identificar-les, les files estan numerades.
Al seu torn, el full està dividida verticalment en columnes.
A cada columna li correspon una lletra, com podem veure en el seu encapçalament.
Un Full de càlcul de Google compta amb mil files (1 - 1000) i veintiseis columnes (A -Z), però podem anar afegint més a mesura que les necessitem.
Però el més important en un full de càlcul són les cel·les. Una cel·la és la intersecció d'una columna i una fila.
Les cel·les s'identifiquen pel nom de la seva columna seguit del de la fila. Així, la primera cel·la, que pertany a la columna A i la fila 1 s'identifica com A1.
Múltiples fulles
Un full de càlcul pot estar dividida en diversos fulls de dades, formant el que en altres aplicacions es coneix com a llibre.
Al crear un full de càlcul, aquesta està formada per una fulla, de 1000 files + 26 columnes.
Però igual que podem afegir files i columnes, podem afegir fulles, prement en el botó a la part inferior esquerra de la pantalla.
Cada full es mostra com si fos un document diferent, tot en blanc. Això resulta molt útil quan tenim dades relacionades, però que no es calculen entre ells.
Permet crear fòrmules de càlcul i crear gràfics (no ens ocuparem en aquesta web)
Des de La meva unitat de Google Drive, feu clic al botó Crea i trieu Formulari. S'obrirà una pestanya nova (Edita el formulari), on el primer que fareu serà posar un títol i, opcionalment, una petita descripció.
Una vegada decidit l'objectiu que es vol aconseguir en fer l'enquesta, crear un formulari és una tasca senzilla. Primerament cal anat a Crea | Formulari, escriure el nom del formulari i escollir la plantilla. Una vegada creat el formulari, des de la barra d'eines (1), es pot editar, duplicar o esborrar les preguntes. Cal escollir el tipus de pregunta (2) tenint en compte els camps que es volen incloure (veure la imatge Formularis) i afegir un altre element com una imatge o una petita explicació de la pregunta si és necessari (3).
Quan es crea un formulari, aquest és públic, és a dir qualsevol que disposi de la url que hi dona accés el pot omplir i enviar dades. I per recollir les dades que s'envien des del formulari es crea de manera automàtica un full de càlcul privat. Aquest full de càlcul disposa de les mateixes funcions que qualsevol altre full de càclul del drive, només que en el seu primer full anirà recollint les respostes del formulari associat.
És a dir la creació d'un formulari ens proporciona:
El formulari pot incloure camps de diferents formats:
En anar a Envia el formulari, es pot enviar el formulari per correu electrònic introduint les adreces electròniques o clicar Insereixper obtenir el codi HTML i inserir-lo en un lloc web.
Les respostes del qüestionari es mostren en un full de càlcul que es crea de forma automàtica. Per accedir-hi cal anar al menú Respostes | Mostra les respostes.
És recomanable que no editeu preguntes ni n'altereu l'ordre després d'haver començat a recollir respostes ja que us sortiran desordenades al full de càlcul.
Si teniu interès en fer el seguiment dels canvis que es donin en el vostre formulari podeu configurar les notificacions per correu electrònic:
Per configurar les notificacions de canvis del formulari i full de càlcul feu: Eines | Regles de notificació, accediu a la pantalla següent:
Una de les darreres incorporacions per a comptes de Google Apps for Education, és l’opció d’avaluar si les respostes a un formulari són correctes (en funció d’una informació que li donem quan l’editem) i enviar als alumnes un informe que pot incloure:
Els alumnes poden rebre aquest informe immediatament després de respondre el formulari al seu correu o al seu Drive. Aquesta nova funcionalitat, transforma els formularis radicalment en una eina encara més útil: