drive 2


  • Recerques de fitxers
  • Compartir arxius o carpetes amb altres usuaris
  • Arxius compartits amb nosaltres
    •           Lectura
    •           Escriptura
    •           Escriptura i permisos
  • Recuperar arxius borrats
  • Treball amb offline
  • convertir arxius d'audio o video en el drive

Recerques d'arxius

La plataforma Google Drive disposa d'un cercador intern per trobar aquells arxius o carpetes que continguin una determinada paraula o bé en el nom del fitxer o bé en paraules que es trobin dins d'un arxiu (ja sigui qualsevol document que hàgim generat des de Google Docs, o arxius de Microsoft office). A continuació recollim el funcionament de la barra de cerca dins Google Drive:


Compartir arxius o carpetes amb altres usuaris

Compartir arxius o carpetes amb altres usuaris

El procés de compartir


Una de les característiques més importants de treballar en el núvol, és la possibilitat de treballar amb un repositori únic d'informació i que l'accés a aquesta informació estigui compartida amb qui nosaltres vulguem en tot moment.


Treballant amb Google Drive ja no cal enviar cap arxiu per correu, ni portar un control de versions del document. El document és únic i accessible en tot moment per a aquelles persones que tinguin permís per a això.


En aquest procés hi ha tres figures que hem de tenir perfectament localitzades:


    El Propietari: És el creador del document o carpeta i és el que té el control sobre tot el que es comparteix.

    El lector: És l'usuari amb el qual es comparteix un arxiu o carpeta que únicament i exclusivament pot veure.

    L'editor: És l'usuari amb el qual es comparteix un arxiu o carpeta que no només pot veure sinó també editar o modificar el contingut.


Font: Antoni Alberich aalberi2@xtec.cat


Tipus de Permís

Tipus de Permís

A l'hora de compartir arxius o carpetes ens trobem amb dues opcions que cal configurar (es configuren de manera simultània).

  

QUI TINDRÀ ACCÉS AL DOCUMENT?

Opció   Descripció    Us
 Públic a la web   Qualsevol persona d'Internet pot tenir accés al document. No cal tenir un compte de Google per poder accedir-hi.   Aquest tipus de permís el habilitarem per a aquells documents que compartim a les xarxes socials o que acompanyen qualsevol publicació i que respon a una fi divulgatiu.
Qualsevol usuari que rebi l'enllaç    qualsevol persona que disposi de l'enllaç o adreça URL de l'arxiu podrà accedir-hi. No cal tenir un compte de Google per poder accedir-hi.   Aquest tipus de permís l'habilitarem quan volem donar accés a una carpeta o arxiu a un grup més o menys nombrós als quals els facilitarem l'adreça URL d'accés al mateix (per correu electrònic o fòrum restringit)
 Organizació   La informació estarà disponible per a tots els usuaris d'una organització (institució educativa o empresa). Aquesta opció només serà visible en el cas que tinguem contractades la versió "Google Apps per educació" o "Google Apps per a empresa". En aquest cas, cada usuari haurà de proporcionar el seu usuari i contrasenya per poder accedir a l'arxiu o carpeta compartida.   Quan volem compartir un fitxer o conjunt de fitxers (carpeta) amb tota l'organització.
Certs usuaris   Només aquells usuaris que el propietari decideixi compartir-lo. Per a això haurà el propietari introduir els comptes de correu amb les que voleu compartir el fitxer o carpeta. Aquests comptes de correu hauran de ser en qualsevol dels casos un compte de Google ja que cada usuari haurà d'introduir les seves credencials (compte de correu electrònic i contrasenya) per poder accedir a la informació compartida   Quan volem compartir un fitxer o carpeta amb un grup de persones pertanyin o no a l'organització.

Els que tenen accés, què poden fer?

Un cop haguem definit els que van a tenir accés al document cal determinar que privilegis tindran sobre el document. En aquest cas hi ha dues possibilitats:
Opció   Descripció    Ús
Podeu veure     Poden visualitzar el document     Quan només volem que accedeixin al document en mode consulta. L'objectiu a l'hora de compartir és la d'informar a l'usuari final sense requerir cap acció.
Poden editar   Poden editar o modificar el document    Quan volem que interaccionen amb nosaltres, modificant el document. (per exemple, memòries, documents corporatius que s'elaboren entre diverses persones ... etc).

Els que tenen permís per editar, què poden fer?

Hi ha un tercer nivell de permisos i que està enfocada per als editors. En cas que hàgim configurat que algun usuari té la capacitat d'editar, les opcions a configurar en aquest cas serien els següents:
Opció   Descripció    Ús
Poden canviar permisos i afegir persones   Se'ls autoritza els editors a poder canviar els permisos d'accés al document i eliminar o afegir persones que tinguin accés al document    Quan volem que la compartició de la informació sigui gestionada per diverses persones (els editors actuarien gairebé com propietaris).

Només el propietari pot canviar els permisos
   No se li concedeix cap privilegi a l'editor en matèria de definició de permisos.    Quan només volem que els editors es centrin en la modificació dels continguts d'un document.
 

A continuació us adjuntem un video on us expliquem pas a pas com és el procés de compartició d'arxius i carpetes amb altres usuaris:

compartició d'arxius


Permisos de lectura sense possibilitat de descàrrega

Per defecte, quan compartim un arxiu amb un usuari i li habilitem permisos de només lectura, no només podrà visualitzar aquest arxiu, sinó que també podrà descarregar-lo. En ocasions ens pot interessar que aquest usuari tingui accés al document en mode només lectura sense que tingui la possibilitat que pugui descarregar-lo. Aquesta opció només estarà disponible sobre aquells arxius dels que siguem propietaris. En aquest vídeo us expliquem com activem aquesta opció perquè cap usuari amb el qual compartim l'arxiu pugui descarregar-:


Arxius compartits amb nosaltres

Quan un usuari comparteix una carpeta o arxius amb nosaltres, generalment ens arriba un correu electrònic de notificació; en altres ocasions directament el propietari ens proporciona l'adreça URL per poder accedir a l'arxiu oa la carpeta compartida.

 

Les accions que puguem fer amb els fitxers que han compartit amb nosaltres depèn dels privilegis que ens hagi atorgat el propietari o l'editor al qual se li hagi donat accés a la configuració de permisos (recordeu que és l'opció per defecte per als editors) .

 

Permís de només lectura

Si el propietari ens dóna accés "pot veure", tindrem accés als arxius per poder-lo visualitzar, descarregar o crear còpies no es pot modificar el contingut original en cap dels casos.


Permís d'Escriptura

Si el propietari ens dóna accés "pot editar", ens convertim en editors: als permisos de lectura li afegim la possibilitat de crear carpetes, crear, modificar arxius (tant el nom com el contingut) i eliminar arxius. No serà possible compartir l'arxiu amb altres usuaris. Només el propietari podrà definir permisos per a nous usuaris.

Permís d'Escriptura i permís de donar nosaltres permisos a d'altres

Aquesta opció habilita la possibilitat que l'editor (nosaltres) puguem fins i tot concedir permisos de lectura i escriptura a altres usuaris sense l'autorització del propietari. Aquesta opció només s'ha d'habilitar en casos d'administració conjunta de continguts.

notificacions de drive


Recuperar arxius borrats al google-drive

Cercar i recuperar

Pas 1: El primer que hem de fer és accedir al nostre compte de Google Drive.

Pas 2: Un cop haguem accedit, ens desplacem fins al panell d'opcions ubicat a l'esquerra de la interfície. Després d'això, premem sobre l'ítem "Paperera".

En aquest punt, cal destacar que la Paperera de Google Drive funciona de manera similar a la de Windows, és a dir que manté els arxius que hem eliminat fins que decidim finalment eliminar-los per complet i en forma permanent del drive.

Pas 3: Quan ja hàgim accedit a aquesta secció, ens trobarem amb tots els arxius que hem eliminat. Per restaurar-los, afortunadament, l'únic que hem de fer és prémer sobre l'arxiu que desitgem tornar a la vida amb el botó dret del ratolí i seleccionar l'opció "Restaurar".

Pas 4: Finalitzat el pas anterior, l'arxiu tornarà al seu estat original, és a dir al moment de ser esborrat, i en la mateixa carpeta en la que se situava.

 

Buidar la Paperera de Google Drive

l'únic que hem de fer és el següent:

Pas 1: Premem sobre el menú desplegable "Paperera", situat prop de la cantonada superior esquerra, i seleccionem l'opció "Buidar paperera".

Pas 2: Després d'això, al quadre de diàleg que apareix, premem sobre el botó "Buidar paperera" per confirmar l'eliminació total i sense cap possibilitat de recuperació del seu contingut.

Pas 3: Un cop hem fet aquest pas, els arxius esborrats que estaven en aquesta ubicació seran eliminats per sempre. Com hem esmentat, un cop buidada la paperera de Google Drive, aquests arxius no poden ser recuperats, pel que no és una mala idea comprovar si encara hi ha algun arxiu que podria ser-nos d'utilitat. 

treball offline en drive


convertir arxius d'audio o video en el drive