Documents de Google

Amb aquesta aplicació podem elaborar documents de text de manera col·laborativa des del nostre compte de Google Drive. En els següents vídeos fem un ampli recorregut per l'aplicació "Documents" de Google, posant especial èmfasi en els elements dirigits a millorar la nostra productivitat.


  • Crear documents
  • Pujar documents
  • Compartir, col·laborar i publicar documents
  • Incrustar documents
  • Vídeos tutorials  
    • Definició de formats en el document
    • Inserció d'elements en el document
    • Eines disponibles des de l'aplicació
    • Taules en el document
  • Google docs el quadern ideal pels nostres alumnes
  • Més eines de google

Novetats

Avui us presentem un complement. Es tracta d'DOCUTUBE que ens permet visualitzar tots els vídeos de YouTube que tinguem enllaçats en el nostre document en una finestra emergent però dins del nostre document.

El funcionament és molt senzill:

  • Instal·lem el nostre complement en aquest enllaç acceptant les condicions que se'ns exigeix.
  • Elaborem el nostre document amb els enllaços als vídeos de YouTube que considerem oportuns (com ho fem de manera habitual).
  • Finalment des del menú complements seleccionem l'opció "DocuTube> ShowVideos" i podrem veure tot el llistat de vídeos del document.

QUE PUC FER AMB DOCUMENTS DE GOOGLE?

  • Crear documents.
  • Plantilles.
  • Afegir text.
  • Canvi de fonts, mida, color ...
  • Inserir enllaços.
  • Afegir imatges.
  • Peus de pàgina.
  • Xat en els documents compartits.
  • Assignar tasca o citar persones en els comentaris.
  • Compartir document (amb paper d'edició, comentari o només veure).
  • Historial de versions.
  • Publicar documents.
  • Descarregar documents.
  • Escriptura per veu.
  • Traducció de documents.
  • Pujar documents amb altres formats.

Crear documents

Des de l'opció Crea es proposa la creació de diferents tipus de documents i la possibilitat de crear col·leccions per tal d'organitzar-los. Tan sols s'ha d'obrir el desplegable i triar el tipus de document que es vol crear:

  • Feu clic en el botó "Nou" (nou document del Drive)
  • Document de text


Pujar documents

Hi ha dues maneres per pujar arxius i carpetes a Documents Google Drive.

 

  • Arrossega i deixa anar. Si teniu les últimes versions de Google Chrome podreu penjar els vostres arxius i carpetes directament a l'escriptori de Documents Google Drive.
  • Penja. Si el vostre navegador no us permet aquesta opció, haureu d'usar l'opció "Penja" i seleccionar els arxius i carpetes que vulgueu pujar.


Compartir, col·laborar i publicar documents

Els documents creats amb Documents  poden tenir diferents graus de visibilitat a la xarxa. En principi tots són privats però podeu:

 

  • Compartir amb altres usuaris i usuàries de manera que també puguin accedir al document.
  • Col·laborar, si doneu permís no només per veure el document sinó també per editar-lo.
  • Enviar el document com arxiu adjunt a un missatge de correu electrònic.
  • Publicar com a pàgina web i fer el document visible a la xarxa.
  • Restringir la visibilitat només a persones del domini: en aquest cas, per veure el document caldrà que hi estiguin identificades. 

Quan es comparteix un document amb altres persones, el programa demana si es vol enviar un missatge de correu electrònic en el qual es pot adjuntar el document.

 

També es pot decidir que les persones a qui es convida a col·laborar en l'edició del document puguin convidar d'altres persones o no i donar de baixa col·laboradors en qualsevol moment, sempre i quan es sigui el propietari o es tingui el permís per fer-ho.

Una opció interessant quan es treballa de manera col·laborativa és la dels comentaris, que mostren en text escrit, el nom de l'usuari o usuària que l'ha escrit i la data. Els comentaris es poden recuperar des de l'opció Comentaris. Aquests es poden respondre, eliminar i marcar com a resolts. I podeu rebre Notificacions sobre els comentaris per correu electrònic.

                        

Documents  és una molt bona aplicació per a l'edició col·laborativa de documents, però cal trobar estratègies de treball. A les fases a les quals considereu necessari deixar constància de l'autoria de les aportacions, cada persona pot escriure en colors diferents o bé treballar amb comentaris.

 

El xat i la possibilitat d'edició simultània en temps real faciliten el seguiment, ja que, mentre s'està editant, es marca sobre el document la posició de cada persona, tot destacant allò que va escrivint. També es pot consultar l'historial d'edició del document, per revisar les contribucions que ha fet cada persona (Fitxer | Consulta l'historial de revisions).


Incrustar documents

Per obtenir el codi de l'iframe necessari per incrustar el document en un web heu de publicar el document, feu Fitxer | Publica al web … i accediu a la pantalla següent:

En el moment en el que heu publicat el document podeu obtenir el codi de l'iframe que heu de copiar en la pàgina web on el voleu incrustar.

 

Aquí teniu un exemple d'url:

                                

Una vegada publicat el document podeu fer que es deixi de publicar fent clic en el botó deixa de publicar (Fitxer | Publicar al web …) en el moment que vulgueu.

 

 

 Feu clic en "Insereix", podreu veure el codi de l'iframe:

                     


Videos tutorials DE REFORÇ per saber més...

Crear un doc i definició de formats en el document


Inserció d'elements en el document (ortografia, imatges...)


Eines disponibles des de l'aplicació doc com la d'explora....


Treballar amb taules en el doc


Google Docs, el quadern de treball ideal per l'alumnat

Cuando los alumnos trabajan con un documento de texto de Google, como complemento a las tareas que desarrollan en los cuadernos tradicionales de papel deben de tener claro que la información no debe ser plana, sino que debe responder a una estructura jerárquica y secuencial.

Para quienes no estéis habituados a utilizar los estilos en los documentos de Google, aquí os dejamos un vídeo en donde os explicamos paso a paso como ir creando nuestra estructura jerárquica dentro del documento:

Recientemente Google ha incorporado la posibilidad de poder navegar a lo largo de los diferentes epígrafes del documento mediante una opción que podéis encontrar en el menú Herramientas denominada "Esquema del documento". Al pulsarla aparecerá en la parte izquierda una ventana que nos permitirá navegar por los diferentes epígrafes de documento de una manera rápida y sencilla.


Para el alumno, no sólo permitirá acceder a la información más rápidamente, sino también poder esquematizar los conocimientos plasmados en el documento de una manera más visual.

Més eines de google doc